64 000 евро за реклама на алтернативен туризъм
08 Февруари 2012 г.Малко над 64 000 евро са предвидени за популяризиране на ЕДЕН дестинациите (European Destinations of ExcelleNce - отлични туристически дестинации) на България, съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
Финансирането на проекта е от ЕК и националния бюджет, а продължителността му е десет месеца. Очакванията са с около десет на сто ръст на туристите в българските дестинации, включени в проекта. Сред тях са Белоградчик, Белица и Силистра.
Заместник-министър Иво Маринов обяви днес началото на проекта, чиято цел е обогатяването на представянето на България като добро място за алтернативен туризъм. Предвижда се българските ЕДЕН дестинации да бъдат включени в националния туристически портал www. bulgariatravel.org и ще бъдат представени на туристическите борси в Берлин, Букурещ и София през тази година.
Инициативата на ЕК популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма в ЕС и се базира на ежегодни национални конкурси.
В периода 2007/2008 в националния конкурс за отлична туристическа дестинация победител е община Белоградчик с фолклорните празници "От Тимок до Искър - по стъпките на траките".
През 2008/2009 победител е Народно читалище "Георги Тодоров" в Белица с "Природният феномен в Национален парк Рила".
През 2009/2010 победител е Област Силистра със "Седем състояния на водата: дух, здраве, вяра, история, красота, традиция и дух".
Сред очакваните преки ефекти от проекта тази година Маринов открои повишаването на разпознаваемостта на българските дестинации, спечелили конкурсите и на подгласниците им, насърчаване на развитието на специализираните форми на туризъм, преодоляването на сезонността в нашия туризъм, отклоняване на основните туристически потоци към по-малко известни дестинации и увеличаване на заетостта и доходите на местното население.
Сред косвените ефекти, освен увеличаването на броя на туристи в съответните дестинации, е и създаването туристическа мрежа със съседните балкански страни на общи регионални туристически продукти, които да се представят както на европейски, така и на по-далечни пазари.