Туризмът ще се рекламира с 18 млн. лв. през 2014 г.
16 Декември 2013 г.За национална туристическа реклама през следващата година са предвидени 18 млн. лв. Това съобщи заместник-министърът на икономиката с ресор туризъм Бранимир Ботев. Той присъства снощи на церемонията по връчването на годишните награди на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).
Ботев припомни, че след орязване на предварително заложената сума през тази година парите за тази цел са били едва 3 млн. лв.
Работещите в бранша от години имат като най-голям проблем недостатъчното средства за национална туристическа реклама, като сочат за пример сумите, влагани за целта от съседните и конкурентни на България дестинации като Турция, Гърция и Хърватия, чиито бюджети надхвърлят 100 млн. евро годишно.
Бюджетът за 2014 г. предстои да бъде приет на второ четене в Народното събрание.
Наградата на БХРА за най-голяма инвестиция в туризма за 2013 г. получи дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", което е оператор на летищата във Варна и Бургас. Компанията изгради по един нов терминал на двете летища.
Заради изградената инсталация за производство на електрическа и топлинна енергия чрез индиректно използване на биомаса дружеството "Перпетуум мобиле" взе приза на асоциацията за иновация в туризма. Компанията е част от групата "Албена".
Градски четиризвезден хотел на годината стана "Новотел София", който отвори врати на 1 декември 2012 г. и е част от веригата Accor.
Семеен хотел на годината стана "Хан Старият Добрич" в Добрич.
В Банско отидоха три от наградите на асоциацията тази година. Ресторант на годината е "Амвросиа". Малин Бистрин, управител на комплекс "Молерите" в града, стана мениджър на 2013 г., а Димитър Колев е ресторантски мениджър за годината. Той управлява Premier Luxury Mountain Resort.